söndag 4 januari 2015

Sammanfattning av semestern

Vi har hunnit med mycket denna semestern, bland annat så tog vi en trip till Dalarna. Jag körde mycket bil och skjutsade min man till olika skidspår. Han ligger i hårdträning inför Vasaloppet som är 9 mil och som går av stapeln i mars.

För att maken skulle bli beviljad att lämna mig flera timmar om dagen i ett halvårs tid för att åka skidor (nej jag har aldrig förstått mig på den sporten) så krävde jag som vanligt ett utbyte: En hund mot Vasaloppet!
"INGA problem! Har maken sagt".


Så här i efterhand förstår jag att jag skulle varit med specifik. Hunden jag "fick" var tydligen bara till låns några dagar.


Sen bar det av tillbaka till Stockholm där vi lekte husägare några nätter och hade FF. Maken körde hard core och skulle absolut ut och grilla varje kväll i -9 grader med en grillöl och i t-shirt "bara för att vi kan".