måndag 22 december 2014

Food trucks

Det är inte vanligt att maken är före mig när det gäller att ha hört talas om nya och moderna innegrejer, så gissa om jag blev förvånad när Lars skulle berätta för mig om det nya heta. Nämligen food trucks! Det finns alla möjliga foodtrucks; Tacotrucks, Japanska foodtrucks, Vedungsbakad-pizza foodtrucks.. allt finns!

Min ursäkt är dock att jag jobbar ute i förorten (Liljeholmen/Marievik) dit inga foodtrucks hittar (I don't blame them) och Lars jobbar i DN-Skrapan dit foodtrucksen flockas.

Ikväll köpte vi hem mat från Lars favvofoodtruck Indian Streetfood som han har pratat om i veckor och testat på luncherna. Jag förväntade mig något lite halvsunkigt men blev verkligen förvånad. Testade en Tikka Masala i wrap med sallad och en Mangosmoothie. Så gott! Rekommenderas!